In EnglishVaraa tunti

Mindfulness

Mama Bearin mindfulness-tunnit ja mindfulness-kurssit ohjaa Anne Pajari.

Mindfulness on huomion tietoista suuntaamista nyt-hetken kokemukseen. Mindfulness-taidot ovat kaikista uskonnoista ja elämänkatsomuksista riippumattomia, opittavissa olevia taitoja.

Mindfulness-meditaatioharjoituksessa kohdistat huomion tiettyyn kohteeseen – usein hengitykseen, kehoaistimuksiin, kuulo- tai näköaistimuksiin, omiin ajatuksiin tai tunteisiin. Harjoituksessa on tarkoitus olla juuri tässä hetkessä ja palauttaa harhaileva mieli aina takaisin havainnoimaan sitä, mihin juuri sillä hetkellä on tarkoitus mieli kohdistaa, arvottamatta tai pyrkimättä muuttamaan mitään.

Mindfulness-harjoittelun vaikutuksia on tutkittu vuosikymmenten ajan tieteellisten tutkimusmenetelmien avulla. Aivokuvannuksissa on havaittu harjoittelun vaikuttavan myönteisellä tavalla aivojen solutason muutoksiin.

Harjoittelemalla säännöllisesti mindfulnessia voit parantaa muistiasi, keskittymiskykyäsi, oppimiskykyäsi, luovuuttasi sekä tunnetaitojasi. Reagoit myös stressiin aikaisempaa vähemmän ja palaudut stressistä nopeammin. Lisäksi immuunipuolustusjärjestelmäsi toiminta paranee, itsetuntemuksesi lisääntyy ja itsetuntosi paranee.

Järjestämme erilaisia mindfulness-kursseja sekä workshoppeja eritasoisille harjoittelijoille. Ajankohtaista -sivulta sekä varauskalenterista näet tällä hetkellä tiedossa olevat kurssit. Lisäksi järjestämme mindfulness -tutustumistunteja yritysryhmille tai muille ryhmille joko omassa tilassamme (max 10 hlöä) tai yrityksen tms. tiloissa.

Katso kalenterista aikataulut ja varaa oma paikkasi tunnille.

Mindfulness-kursseista ilmoitamme Ajankohtaista-sivulla.

Font made from oNline Web Fonts is licensed by CC BY 3.0