In EnglishVaraa tunti

Rentoutus

Mama Bearin rentoutustunnit ohjaa Kirsi Nurminen.

Rentoutusharjoitukset vähentävät kehon jännitystiloja, parantavat unen ja levon laatua sekä vahvistavat terveyttä, suorituskykyä ja stressinsietokykyä. Lisäksi rentoutuminen hoitaa monin tavoin mieltä. Rentoutuminen voi lievittää levottomuutta, pelkoa ja ahdistusta. Rentoutunut mieli ottaa helpommin vastaan uusia asioita, jolloin oppiminen ja keskittymiskyky paranevat. Rentoutuneena luotat itseesi ja omiin kykyihisi ja löydät joustavammin ratkaisuja erilaisissa elämän stressitilanteissa.

Rentoutumisessa on kyse tajunnan tilojen vaihtelusta. Kun rentoudut, aivojesi sähkömagneettinen toiminta hidastuu, autonomisen hermoston toiminnot tasapainottuvat ja kehoon erittyy endorfiinia, kehon omaa mielihyvähormonia, joka tuottaa hyvää oloa ja lievittää kiputiloja.

Rentoutusharjoituksissa, tajunnan tilan muuttuessa, siirryt tavanomaisesti hallitsevasta tietoisesta aivotoiminnasta alitajuisen, ei-tietoisen, luovan ja intuitiivisen aivotoiminnan alueelle. Rentoutuneessa tilassa alitajuntasi pääsee työskentelemään luovasti ja saat tiedostamattoman mielesi voimavarat käyttöösi.

Kaikki rentoutustunnit rentouttavat kehoa ja mieltä ja auttavat stressin ennaltaehkäisemisessä ja hallinnassa. Kullakin tunnilla on lisäksi oma teema, johon tuntiin sisältyvät mielikuvamatkat ja suggestiot keskittyvät. Terveys-tunnilla saat voimaa ja motivaatiota arjen asioihin, jotka tukevat oman terveytesi ylläpitoa ja edistämistä. Itseluottamus-tunnilla vahvistat itsetuntoasi ja itseluottamustasi ja saat uutta uskoa itseesi ja ominaisuuksiisi. Voimavarat-tunnilla pääset kiinni sisäisiin voimavaroihisi ja saat rohkeutta ja voimaa tarttua elämäsi haasteisiin.

Katso kalenterista aikataulut ja varaa oma paikkasi tunnille.

Lue myös Mama Bearin mindfulness-tunneista.

Font made from oNline Web Fonts is licensed by CC BY 3.0