In EnglishVaraa tunti

Mindfulness ja palautuminen

Mama Bearin mindfulness- ja palautumistunnit -kurssit ohjaa Anne Pajari.

Poikkeusajan kurssit ja työpajat

Tarjoan virtuaalisia työpajoja eri kokoisille ryhmille. Kokoontumisrajoitusten poistuessa voimme kokoontua myös Mama Bearin hyvinvointihuoneelle (max 10 hlö) tai yrityksen omiin tiloihin tai tarvittaessa johonkin ulkopuoliseen tilaan.

Esimerkkejä työpajoista:
Mindfulness-kurssi 5 viikkoa (5 x 2 h)
Erimittaisia mindfulness-työpajoja (2 – 6 h) aloittelijoille tai kokeneemmille harjoittelijoille
Suklaameditaatio-työpaja 2 h
Palautuminen arjen kuormituksesta (2 – 6 h)
Raakakakku-työpaja 2 h
Puuro “next level” -työpaja 2 h

Kysy rohkeasti tarjousta! Räätälöin mielelläni juuri teidän ryhmälle sopivan työpajan tai kurssin!
anne@mamabear.fi, p. 040 5409931

Mindfulness

Mindfulness on huomion tietoista suuntaamista nyt-hetken kokemukseen. Mindfulness-taidot ovat kaikista uskonnoista ja elämänkatsomuksista riippumattomia, opittavissa olevia taitoja.

Mindfulness-meditaatioharjoituksessa kohdistat huomion tiettyyn kohteeseen – usein hengitykseen, kehoaistimuksiin, kuulo- tai näköaistimuksiin, omiin ajatuksiin tai tunteisiin. Harjoituksessa on tarkoitus olla juuri tässä hetkessä ja palauttaa harhaileva mieli aina takaisin havainnoimaan sitä, mihin juuri sillä hetkellä on tarkoitus mieli kohdistaa, arvottamatta tai pyrkimättä muuttamaan mitään.

Mindfulness-harjoittelun vaikutuksia on tutkittu vuosikymmenten ajan tieteellisten tutkimusmenetelmien avulla. Aivokuvannuksissa on havaittu harjoittelun vaikuttavan myönteisellä tavalla aivojen solutason muutoksiin.

Harjoittelemalla säännöllisesti mindfulnessia voit parantaa muistiasi, keskittymiskykyäsi, oppimiskykyäsi, luovuuttasi sekä tunnetaitojasi. Reagoit myös stressiin aikaisempaa vähemmän ja palaudut stressistä nopeammin. Lisäksi immuunipuolustusjärjestelmäsi toiminta paranee, itsetuntemuksesi lisääntyy ja itsetuntosi paranee.

Järjestämme erilaisia mindfulness-kursseja sekä workshoppeja eritasoisille harjoittelijoille. Ajankohtaista -sivulta näet tällä hetkellä tiedossa olevat kurssit. Lisäksi järjestämme mindfulness -tutustumistunteja yritysryhmille tai muille ryhmille joko omassa tilassamme (max 10 hlöä) tai yrityksen tiloissa.

Palautuminen

Hyvinvointihuoneella järjestetään myös palautumisharjoittelua viikkotunneilla ja palautumiskursseilla. Siinä missä mindfulness-harjoittelulla jumpataan mieltä, palautumisohjelmissa tavoitellaan hyvää oloa kehon kautta.

Palautumisohjelmat ovat toiminnallista harjoittelua, jossa lempeä liike houkuttelee kehoa vapautumaan ja päästämään irti mahdollisista jännityksistä. Rentoutumisesta vastaava parasympaattinen hermosto pääsee aktivoitumaan, jolloin keho alkaa korjata ja purkaa kuormituksen ja stressin vaikutuksia. Kevyt, rauhallinen ja maadoittava liike vaikuttaa myös mielen tasolla. Mieli siirtyy suorittamisen tilasta kokemisen ja havainnoimisen tilaan.

Viikkotunneilla tehdään liikeohjelmia ja pitkä ohjattu rentoutus. Palautumiskursseilla näiden lisäksi paneudutaan palautumisen teemoihin syvemmin teorian, keskustelujen ja pohdintatehtävien kautta.

Katso Ajankohtaista-sivulta aikataulut ja varaa oma paikkasi kurssille.

Font made from oNline Web Fonts is licensed by CC BY 3.0