In EnglishVaraa tunti

Mindfulness ja palautuminen

Mama Bearin mindfulness- ja palautumistunnit -kurssit ohjaa Anne Pajari.
Katso tulossa olevat, kaikille avoimet työpajat, luennot ja kurssit Ajankohtaista -sivulta.

Kurssit, työpajat ja luennot

Tarjoan kursseja, työpajoja ja luentoja eri kokoisille ryhmille. Kokoontumisrajoitusten puitteissa voimme kokoontua yrityksen omiin tiloihin tai tarvittaessa johonkin ulkopuoliseen tilaan. Järjestän myös virtuaalisia työpajoja ja kursseja verkon kautta.

Esimerkkejä työpajoista:

  • Mindfulness-kurssi 5 viikkoa (5 x 2 h)
  • Erimittaisia mindfulness-työpajoja (2 – 6 h) aloittelijoille tai kokeneemmille harjoittelijoille
  • Suklaameditaatio-työpaja 2 h
  • Palautuminen arjen kuormituksesta (2 – 6 h)

Kysy rohkeasti tarjousta! Räätälöin mielelläni juuri teidän ryhmälle sopivan työpajan tai kurssin!
anne@mamabear.fi, p. 040 5409931

Mindfulness

Mindfulness on huomion tietoista suuntaamista nyt-hetken kokemukseen. Mindfulness-taidot ovat kaikista uskonnoista ja elämänkatsomuksista riippumattomia, opittavissa olevia taitoja.

Mindfulness-meditaatioharjoituksessa kohdistat huomion tiettyyn kohteeseen – usein hengitykseen, kehoaistimuksiin, kuulo- tai näköaistimuksiin, omiin ajatuksiin tai tunteisiin. Harjoituksessa on tarkoitus olla juuri tässä hetkessä ja palauttaa harhaileva mieli aina takaisin havainnoimaan sitä, mihin juuri sillä hetkellä on tarkoitus mieli kohdistaa, arvottamatta tai pyrkimättä muuttamaan mitään.

Mindfulness-harjoittelun vaikutuksia on tutkittu vuosikymmenten ajan tieteellisten tutkimusmenetelmien avulla. Aivokuvannuksissa on havaittu harjoittelun vaikuttavan myönteisellä tavalla aivojen solutason muutoksiin.

Harjoittelemalla säännöllisesti mindfulnessia voit parantaa muistiasi, keskittymiskykyäsi, oppimiskykyäsi, luovuuttasi sekä tunnetaitojasi. Reagoit myös stressiin aikaisempaa vähemmän ja palaudut stressistä nopeammin. Lisäksi immuunipuolustusjärjestelmäsi toiminta paranee, itsetuntemuksesi lisääntyy ja itsetuntosi paranee.

Järjestämme erilaisia mindfulness-kursseja sekä workshoppeja eritasoisille harjoittelijoille. Ajankohtaista -sivulta näet tällä hetkellä tiedossa olevat kurssit.

Palautuminen

Siinä missä mindfulness-harjoittelulla jumpataan mieltä, palautumisohjelmissa tavoitellaan hyvää oloa kehon kautta.

Palautumisohjelmat ovat toiminnallista harjoittelua, jossa lempeä liike houkuttelee kehoa vapautumaan ja päästämään irti mahdollisista jännityksistä. Rentoutumisesta vastaava parasympaattinen hermosto pääsee aktivoitumaan, jolloin keho alkaa korjata ja purkaa kuormituksen ja stressin vaikutuksia. Kevyt, rauhallinen ja maadoittava liike vaikuttaa myös mielen tasolla. Mieli siirtyy suorittamisen tilasta kokemisen ja havainnoimisen tilaan.

Referenssit

  • Vahanen International Oy
  • Tampereen yliopistollinen sairaala, talouspalvelut
  • Mehiläinen Terveyspalvelut Oy
  • M|A|B Powertec Oy
  • Tampereen kaupunki, Työllisyyspalvelut
  • Valio, taloushallinto
  • Ramboll Finland Oy
  • Toyme Lab Oy
  • Inion Oy
  • Titry ry.
  • Kehitysvammaisten Palvelusäätiö
  • Juvenes-Yhtiöt Oy
  • Palvelualojen ammattiliitto PAM ry
  • Attendo, ateria- ja puhtauspalvelut
  • Lastenklinikoiden Kummit ry
  • Pukkila Oy Ab
  • Tehy Terveydenhoitajajaosto
  • Co-Engineering
  • UKK-instituutti, Tampereen Urheilulääkäriasema
  • Ylöjärven kaupunki, Kalliorinteen päiväkoti
  • Forenom
  • Kotikatu Pirkanmaa
  • Vihreän idean Martat ry
  • Tampereen kaupunkikonsernin vakuutuskassa

Katso Ajankohtaista-sivulta aikataulut ja varaa oma paikkasi kurssille.

Font made from oNline Web Fonts is licensed by CC BY 3.0